Angol nyelv

Korai kezdés

Minél kisebb a gyermek, annál természetesebb neki bármilyen nyelvi közeg.

Azok a gyerekek, akik több kódot használnak, nem csupán nyelvi készségeiket tekintve fejlettebbek, mint egynyelvű társaik. Tanulási stratégiái változatosabbak, célirányosabbak lesznek ennek következtében. Az idegen nyelv készségfejlesztő hatásán túl az is világos, hogy az idegen nyelvvel ismerkedő gyermek a világból másmilyen, nagyobb szeletet tud magáénak mondani.”

(Dr. Kovács Judit PhD, Korai nyelvoktatási szakértő, ELTE Tanító és Óvónőképző Főiskolai Kara) További információ: www.helendoron.hu)



Természetes nyelvi közeg

Egy második nyelv elsajátítását az szolgálja a leghatékonyabban, ha minden nap kapcsolatba kerülünk a nyelvvel. Mesélünk, mondókázunk, bábozunk, szerepjátékokat játszunk, festünk, rajzolunk, maszatolunk, gyurmázunk, ragasztunk, építünk, alkotunk, kirakózunk, labdázunk, egyensúlyozunk, alagútban mászunk, kendő alá bújunk, énekelünk, táncolunk, ritmusra kántálunk, olyan játékokat játszunk, amelyek a gyerkőc életkorából adódóan élménnyel ajándékozzák meg őt.

Mindezt angolul. Játékaink által megteremtjük azt a természetes közeget, ahol a gyermek jól érzi magát. Nálunk az angol nyelv az eszköz, ahol a nyelv eszközével történő szelíd nevelés zajlik. Az először még ismeretlenül csengő szövegek egyre ismerősebbé válnak a napi hallgatás és a foglalkozásainkon feldolgozott énekek, mondókák, mesék, mindennapos szituációk által, és egyre magabiztosabb tudáshoz juttatják a gyerekeket.

Együtt, más gyerekekkel

Egymás segítése, bátorítása, a közös játék mind a gyerekek szociális készségeit fejlesztik. Látják, hallják, érzékelik, hogy a csoporton belül ki hogyan vesz részt egy-egy szituációban, mit mond, mit válaszol, mit reagál- és így együttműködve nagyon sokat tanulnak egymástól.

  • Twitter

    • Loading tweets...

  • Flickr